Zittend of staand werken ? Is dat de vraag.

Zittend of staand werken ? Als je zit, gebruik je je spieren niet, dan worden vet en suiker minder snel in je bloed opgenomen en daardoor heb je een hoger risico op hart en vaatziekten en het ontwikkelen van diabetes.

Wist u dat één uur sporten per dag de slechte gevolgen van 7 tot 8 uur zitten niet kunnen wegnemen?

Daarom moeten we meer bewegen.

Hoe kan dat dan?

Een zit-sta werkplek kan goed zijn voor 2-3 uur per dag staan. Want je staat altijd goed, daar zorgt je lichaam voor. Maar je kan verkeerd zitten met alle gevolgen van dien.

Maar de hele dag staan is ook weer het ander uiterste. Je hebt meer beweegmomenten op een dag nodig.

Juist door ook tijdens je werk te bewegen verbrand je meer energie, blijf je scherper en alerter werken. Want door te bewegen blijft je brein actief en kom je tot geweldige ideeën.

Dat blijkt ook uit het artikel van Radar die een Desk Bike Pro gebruiken tesamen met een zittend of staand werken.

 

Hoe kunnen wij helpen ?

Wij adviseren om anders te werken, in andere werkvormen, anders en sneller overleggen, staand werken met de juiste tools, maar ook een goede bureaustoel of misschien wel een zadelkruk of zitzak. Of een fiets ?

Anders denken, in mogelijkheden, binnen de kaders die een bedrijf aangeeft, gaan wij op zoek naar de beste oplossing voor uw RSI of andere lichamelijke ongemakken. Met creatieve uitkomsten en verrassende producten.

Neem daarom snel contact op (contactpagina) voor een vrijblijvend informatief gesprek.

Ergonomisch werken

Duo zit sta werkplek elektrisch met desk bike pro
previous arrow
next arrow
Slider